Originaltitel: Längtan efter mig
Sidor: 345
Format: Häftad, Ljudbok
ISBN: 9789152759349
Klara har ett eftertraktat jobb i modebranschen, en vindsvåning i city och ett framgångsrikt liv. På ytan verkar allt perfekt.
Men när något oväntat händer på jobbet rasar hennes fasad samman och mörka minnen kommer upp till ytan.
 Samtidigt dyker en tavla upp som kan vara en nyckel till att få reda på mer om sin mamma - och om sig själv. Tavlan leder henne till en stad på franska rivieran och när hon följer ledtrådarna faller pusselbitar på plats. Hon upptäcker djupa familjehemligheter och möter färgstarka personer som utmanar hennes tankesätt. Stegvis öppnas dörren till hennes egen historia och vad hon innerst inne längtar efter.
Längtan efter mig handlar om att lyssna på sig själv och ge varma relationer en chans. Det är också en berättelse om att se vad som är viktigt och våga leva fullt ut.

Det här är verkligen en genomtänkt och välskriven feelgood i samma liga som “Under stjärnorna i Paris”. Den har en ton och ett djup som jag fastnade för direkt efter första kapitlet. Det är en känslosam historia om att hitta sig själv och bearbeta de sanningar som kommer till ytan när man gräver i det förflutna. Boken är full av familjehemligheter, relationsdrama och målande miljöbeskrivningar som till och med får mig att vilja åka till den franska rivieran. Slutet bjuder även på en liten cliffhanger vilket gör att jag genast måste påbörja nästa del, “Längtan efter oss”. Det är lite synd att omslagets formgivning inte gör bokens innehåll rättvisa. Jag har personligen svårt för det tunna typsnittet som inte riktigt går ihop med den här starka och härliga boken, men jag hoppas att det inte hindrar er från att läsa, för jag rekommenderar den varmt!